10-“Getting Other People’s Opinions and Ideas”

Module 3, Unit 10

“Getting Other People’s Opinions and Ideas”

Base Sentences – (436-450)

436 What do you think? Is that right?

436 คุณคิดอย่างไร? ด้านขวาที่หรือไม่

437 Certainly. You’re absolutely right about that.

437 อย่างแน่นอน คุณอย่างถูกต้องเกี่ยวกับว่า

438 I think you’re mistaken about that.

438 ผมคิดว่าคุณจะเข้าใจผิดเกี่ยวกับที่

439 I like hot weather best.

439 ผมชอบอากาศร้อนที่ดีที่สุด

440 Personally, I prefer winter weather.

440 ส่วนตัวผมชอบอากาศหนาว

441 Do you think it’s going to rain tomorrow?

441 คุณคิดว่าจะไปวันพรุ่งนี้ฝน?

442 I don’t know whether it will rain or not.

442 ผมไม่ทราบว่าฝนจะตกหรือไม่

443 In my opinion, that’s an excellent idea.

443 ในความเห็นผมว่าเป็นความคิดที่ยอดเยี่ยม

444 Why is Mr. Cooper so tired? Do you have any idea?

444 นายคูเปอร์ทำไมเหนื่อยเหรอ? คุณมีความคิดใด ๆ

445 He’s tired because he worked hard all day.

445 เขาเหนื่อยเพราะเขาทำงานอย่างหนักตลอดทั้งวัน

446 What do you think of my children?

446 คุณคิดว่าเด็กของฉันได้อย่างไร

447 I think you have very attractive children.

447 ฉันคิดว่าคุณมีบุตรที่น่าสนใจมาก

448 Please give me your honest opinion.

448 กรุณาให้ความเห็นความซื่อสัตย์ของคุณ

449 Do you really want to know what I think?

449 คุณอยากจะรู้ว่าสิ่งที่ฉันคิดว่า?

450 Of course I want to know what your opinion is!

450 แน่นอนผมอยากจะรู้ว่าสิ่งที่เป็นความเห็นของคุณ!

Verb Study

1. think =

(A) What do you think? (B) He thinks you’re absolutely right about that. (C) He thought you were right about that. (D) We think you’re mistaken about that. (E) Do you really want to know what I think? (A) คุณคิดอย่างไร? (B) เขาคิดว่าคุณอย่างถูกต้องเกี่ยวกับที่ (C) เขาคิดว่าคุณถูกต้องเกี่ยวกับเรื่องนั้น (D) เราคิดว่าคุณกำลังเข้าใจผิดเกี่ยวกับเรื่องนั้น คุณ (E) อยากจะรู้ว่าสิ่งที่ผมคิดว่า?

2. think of =

(A) What do you think of my children. (B) I think a lot of Mr. Cooper. (C) You thought a lot of Mr. Cooper, didn’t you? (D) What does she think of my French accent? (A) คุณคิดอย่างไรกับลูก ๆ ของฉัน (B) ผมคิดว่านายคูเปอร์ (C) คุณคิดว่าจำนวนมากของนายคูเปอร์, คุณไม่? (D) เธอจะคิดยังไงกับสำเนียงฝรั่งเศสของฉัน

3. prefer =

(A) Personally, I prefer winter weather. (B) She prefers summer weather. (C) He likes winter weather best, but she prefers summer weather. (D) Which do you prefer? (E) Which does he prefer? (A) ส่วนตัวผมชอบสภาพอากาศในช่วงฤดูหนาว (B) เธอชอบสภาพอากาศในช่วงฤดูร้อน (C) เขาชอบสภาพอากาศในช่วงฤดูหนาวที่ดีที่สุด แต่เธอชอบสภาพอากาศในช่วงฤดูร้อน (D) ใดที่คุณชอบ? (E) ซึ่งเขาไม่ชอบ?

4. work =

(A) He worked hard all day. (B) He always works hard every day. (C) I work hard, too. (D) My friends work eight hours every day. (E) I’ve worked in New York for ten years. (F) Yesterday she worked at home all day. (G) Last year he was working in California. (H) Has she always worked in New York? (A) เขาทำงานหนักตลอดทั้งวัน (B) เขามักจะทำงานอย่างหนักทุกวัน (C) ผมทำงานหนักเกินไป (D) เพื่อนของฉันทำงานแปดชั่วโมงทุกวัน (E) ผมเคยทำงานในนิวยอร์กเป็นเวลาสิบปี (F) เมื่อวานนี้เธอทำงานอยู่ที่บ้านทุกวัน (G) เมื่อปีที่แล้วเขากำลังทำงานอยู่ในรัฐแคลิฟอร์เนีย เธอได้ (H) เสมอทำงานในนิวยอร์ก?

5. be mistaken =

(A) I think you’re mistaken about that. (B) We thought you were mistaken about that. (C) Isn’t he mistaken about that? (D) I’m mistaken about that. (A) ฉันคิดว่าคุณเข้าใจผิดเกี่ยวกับเรื่องนั้น (B) เราคิดว่าคุณเข้าใจผิดเกี่ยวกับเรื่องนั้น (C) เขาไม่ได้เป็นความผิดพลาดเกี่ยวกับที่? (D) ฉันผิดเกี่ยวกับเรื่องนั้น

WORD/PHRASE SUBSTITUTION DRILLS

1a What do you think? Is that right?

1b What do you think? Is that wrong ?

1c What do you think? Is that correct?

1d What do you think? Is that incorrect?

2a Certainly. You’re absolutely right about that.

2b Of course. You’re absolutely right about that.

2c Naturally. You’re absolutely right about that.

3a I think you’re mistaken about that.

3b She thinks you’re mistaken about that.

3c John thinks you’re mistaken about that.

4a You’re mistaken about that.

4b You’re not mistaken about that.

4c You aren’t mistaken about that.

4d He’s mistaken about that.

4e He’s not mistaken about that.

4f He isn’t mistaken about that.

5a Aren’t you mistaken about that?

5b Isn’t she mistaken about that?

5c Isn’t John mistaken about that?

6a I like hot weather best.

6b I like winter weather best.

6c I like summertime best.

6d I like sunshine best.

7a Personally, I prefer winter weather.

7b Personally, I love winter weather.

7c Personally, I like winter weather.

7d Personally, I enjoy winter weather.

8. Do you think it’s going to rain tomorrow?

8. Do you suppose it’s going to rain tomorrow?

8. Do you feel it’s going to rain tomorrow?

8. Do you believe it’s going to rain tomorrow?

9a I don’t know whether it will rain or not.

9b I don’t know whether John will leave today or not.

9c I don’t know whether I will see him or not.

9d I don’t know whether I’ll enjoy the movie or not.

10a In my opinion, that’s an excellent idea.

10b In my opinion, that’s a wonderful idea.

10c In my opinion, that’s a marvelous idea.

10d In my opinion, that’s a good idea.

11a Why is Mr. Cooper so tired? Do you have any idea?

11b Why is Mr. Cooper so happy? Do you have any idea?

11c Why is Mr. Cooper so sad? Do you have any idea?

11d Why is Mr. Cooper so excited? Do you have any idea?

11e Why is Mr. Cooper so angry? Do you have any idea?

11f Why is Mr. Cooper so healthy? Do you have any idea?

12a I don’t know why. Maybe it’s because he worked hard all day.

12b I don’t know why. Maybe it’s because he finished working early today.

12c I don’t know why. Maybe it’s because he finished working late today.

12d I don’t know why. Maybe it’s because he got a letter from his friend.

12e I don’t know why. Maybe it’s because he didn’t have lunch today.

12f I don’t know why. Maybe it’s because he always eats good food.

13a What do you think of my children?

13b What do you think of my pet dog?

13c What do you think of my garden?

13d What do you think of my story?

13e What do you think of my poem?

14a I think you have very attractive children.

14b Personally, I think you have very attractive children.

14c In my opinion you have very attractive children.

14d Personally, I’m of the opinion that you have very attractive children.

15a Please give me your honest opinion.

15b Please give me your frank, medical) opinion.

15c Please give me your medical opinion.

16a Do you really want to know what I think?

16b Do you really want to know what she thinks?

16c Do you really want to know what John thinks?

17a Of course I want to know what you opinion is.

17b Of course I want to know what you judgment is.

17c Of course I want to know what you conclusion is.

17d Of course I want to know what you recommendation is.

18a I like geography, but I prefer history.

18b I like geography, but I prefer art.

18c I like geography, but I prefer literature.

18d I like geography, but I prefer music.

18e I like geography, but I prefer medicine.

18f I like geography, but I prefer mathematics.

18g I like geography, but I prefer religion.

19a Mr. Cooper is happy because today is his birthday.

19b Mr. Cooper is happy because today is his wedding anniversary.

19c Mr. Cooper is happy because today is the first day of spring.

19d Mr. Cooper is happy because today is a holiday.

READING PRACTICE

Getting Other People’s Opinions and Ideas

When I was a child there were some people whose ideas I respected. My Uncle John, I thought, knew everything about the world; he had traveled and seen all there was to see. I believed anything he told me about places like Japan, Australia, and Brazil. เมื่อตอนที่ผมยังเป็นเด็กมีบางคนที่มีความคิดที่ผมเคารพนับถือเป็น ลุงจอห์นของฉันฉันคิดว่ารู้ทุกอย่างเกี่ยวกับโลก; เขาเคยเดินทางไปและได้เห็นทั้งหมดที่มีคือการดู ผมเชื่อว่าอะไรที่เขาบอกฉันเกี่ยวกับสถานที่เช่นญี่ปุ่น, ออสเตรเลียและบราซิล

When I wanted to know anything about baseball I asked our neighbor, Mr. Fulton; there wasn’t anything he didn’t know about that subject. เมื่อฉันอยากจะรู้อะไรเกี่ยวกับเบสบอลผมถามเพื่อนบ้านนายฟุลตันของเรามีไม่อะไรที่เขาไม่ทราบเกี่ยวกับเรื่องที่

My teacher, Miss Ellis, was an expert on nature and I always believed all the things she told our class about plants and animals. ครูนางสาวเอลลิสที่ฉันเป็นผู้เชี่ยวชาญเกี่ยวกับธรรมชาติและผมเชื่ออยู่เสมอว่าทุกสิ่งที่เธอบอกกับชั้นเรียนของเราเกี่ยวกับพืชและสัตว์

When I was sixteen years old I got the idea that my parents, while they were very nice people and I loved them, really didn’t know very much. เมื่อตอนที่ผมอายุสิบหกปีที่ผมได้ความคิดที่ว่าพ่อแม่ของฉันในขณะที่พวกเขาเป็นคนดีมากและฉันรักพวกเขาจริงๆไม่ได้รู้มาก

I, of course, knew everything. Then, when I was eighteen, I realized my mother and father had learned a lot in just two years. ผมแน่นอนรู้ทุกอย่าง จากนั้นเมื่อผมอายุสิบแปดฉันตระหนักแม่ของฉันและพ่อได้เรียนรู้มากในเวลาเพียงสองปี

I now respected their opinions on different subjects. It took two years of growing up for me to realize that they had these opinions and ideas all the time. ตอนนี้ผมเคารพความคิดเห็นของพวกเขาในเรื่องที่แตกต่างกัน มันใช้เวลาสองปีของการเจริญเติบโตสำหรับผมที่จะตระหนักว่าพวกเขามีความคิดเห็นเหล่านี้และความคิดตลอดเวลา

Some people have an opinion on every subject. Others have none. The best kind is the person who studies the subject before giving an answer to the question, “What do you think?” บางคนมีความเห็นเกี่ยวกับทุกเรื่อง อื่น ๆ ไม่มีเลยชนิดที่ดีที่สุดคือคนที่ศึกษาเรื่องก่อนที่จะให้คำตอบสำหรับคำถาม “คุณคิดอย่างไร”

Questions:

1. What do you think of a person who has an opinion on every subject?

2. Do you think Uncle John knew everything about the world?

3. Do you suppose Miss Karen was really an expert on nature?

4. Why did the boy think his parents had learned a lot in two years?

5. Do you like to give your opinion on different subjects?

CONVERSATION

INTERVIEWER: Mr. Smith, we are very happy to have you on our television program this evening. MR. SMITH: I am glad to be here.

INTERVIEWER: Miss Fisher and I both have questions for you. We’d like to know your opinion. Miss Fisher, do you want to ask the first question?

MISS FISHER: Thank you. Mr. Smith, what do you think of our morning newspaper? Would you say it gives us all the latest news?

MR. SMITH: Yes, I would say so. I think it is a very good newspaper. INTERVIEWER: What is your opinion of television? Do you think that all the programs are good? MR. SMITH: No, I don’t. Some of the programs are interesting, but others could be better.

MISS FISHER: Please give me your frank opinion about our schools, Mr. Smith. Do you believe our teachers are doing a good job?

MR. SMITH: Yes, I do. I believe our schools are excellent.

INTERVIEWER: What about music? What do you think of modern music?

MR. SMITH: I guess some of it is good. I don’t always understand it. Personally, I prefer the symphonies of Beethoven. INTERVIEWER: We’d like to talk more, Mr. Smith, but we have no time. Miss Fisher and I want to thank you for being with us on our program this evening. MISS FISHER: I am sure our television audience has enjoyed listening to your opinions. Thank you, and good night.

MR. SMITH: It was my pleasure.

WORD LIST

angry

art

attractive

certainly

conclusion

excellent

excited

food

frank

garden

good, better, best

holiday

honest

idea

incorrect

judgement

literature

marvelous

mathematics

medical

medicine

music

naturally

personally

pet

poem

recommendation

religion

so

story

summertime

sunshine

whether

why

wonderful

wrong

Verb Forms

enjoy, enjoyed, enjoyed

love, loved, loved

prefer, preferred, preferred

suppose, supposed, supposed

Expressions

be mistaken

get a letter

give an opinion

of course

Supplementary Word List (Conversation and Reading Practice)

animals

baseball

expert

game

interviewer

job

modern

nature

plants

realized

respected

symphonies

traveled

Advertisements